ავტორიზაცია
სტრა­ტე­გი­ე­ბი და ანა­ლი­ზი
ძველი და ახალი ულიმიტო ჰოლდემში
ავტორი
სტივ ზოლოტოვი

ჯერ მოკლედ აღვწერ იმის გადაწყვეტის ძველ და ახალ ხერხებს, თუ როგორ უნდა გავათამაშოთ ჩვენი კარტი. შემდეგ დაწვრილებით განვიხილავთ ერთ ძალიან გავრცელებულ სიტუაციას და შემოგთავაზებთ საშუალედო გზას, რომელშიც შერწყმული იქნება ძველი და ახალი.

ძველი: როცა ულიმიტოწესი, რომლის მიხედვითაც მოთამაშეს შეუძლია ბეტი გააკეთოს ნებისმიერი რაოდენობის ან ყველა ჩიპით ჰოლდემიასევე ცნობილია, როგორც ტეხასური ჰოლდ'ემი. როცა მოთამაშეები თამაშობენ ორი ხელის და ხუთი საერთო კარტითს სერიოზულად თამაში დავიწყე, ყველა ცდილობდა, მეტოქის ხელის კარტებიორი კარტი, რომლებიც მოთამაშეს დარიგებისას ხელში უჭირავს ზუსტად „გამოეცნო”. ზოგ შემთხვევაში მართლაც შესაძლებელი იყო საკუთარი თამაშის იმ კარტზე აწყობა, რომელსაც მეტოქეს მიაკუთვნებდით. მაშინაც კი, როცა კონკრეტულ ორ კარტს კი არა, კარტების გარკვეულ დიაპაზონს ვარაუდობდით, ეს დიაპაზონი ძალიან ვიწრო იყო. თუ თქვენს რეიზს მეტოქე რერეიზით უპასუხებდა, ფიქრობდით, რომ მას ან ტუზები ჰქონდა, ან მეფეები, ან, შესაძლოა, ერთი მასტის ტუზ-მეფე. როცა კონკრეტულ კარტზე ოპონენტის „დასმას” ვერ ახერხებდით, ავტომატურად იწყებდით იმ მინიშნებებზე ფიქრს, რომლებიც მოგცათ მისმა ფსონებმა, ქცევამ და სხვა სახის თელზებმა, და ამ გზით ცდილობდით იმის დადგენას, სუსტი კარტი ჰქონდა, საშუალო, ძლიერი თუ დროდაუმთავრებელი კომბინაცია, რომელსაც ერთი ან ორი კარტი აკლია, რათა მომგებიან კომბინაციად გადაიქცეს. მაგალითად, K, Q, J, 10 არის სტრეიტ-დრო – სჭირდება ერთი კარტი, ტუზი ან ცხრიანი, რომ სტრეიტი გახდეს-კარტი, ან, სულაც, ხომ არ ბლეფობდა.

ახალი: თანამედროვე პროცედურა მეტოქის კარტის დიაპაზონიიმ სავარაუდო კარტის სიმრავლე, რომლითაც მოთამაშე გათამაშებაში შედისს გამოცნობას გულისხმობს. როცა ფრთხილი მოთამაშეროდესაც მოთამაშე ძალიან ცოტა გათამაშებაში შედის და, როცა შედის, მხოლოდ ძალიან ძლიერი კარტით თოფდამიზნებულიმოთამაშის პოზიცია ბლაინდების მარცხნივ. მოთამაშე, რომელიც პირველი იწყებს ვაჭრობის რაუნდსს პოზიციიდან რეიზს აკეთებს, მისი ხელის კარტი– იგივე, რაც ჯიბის კარტი. ორი დაფარული კარტი, რომელიც გათამაშების დასაწყისში ურიგდება მოთამაშეებს საუკეთესო კარტების 15 პროცენტშია. ამის შემდეგ შეისწავლით ფლოპს და არკვევთ, როგორ გადაიკვეთება ის მოწინააღმდეგის დიაპაზონთან. თუ ფლოპზე მოსული კარტი მის დიაპაზონს აძლიერებს და თუ ეს მეტოქე აგრესიულ სვლას აკეთებს, მაშინ ასკვნით, რომ მას კარგი კარტი აქვს. სცადეთ გამოიყენოთ მათემატიკა შეგრძნებებისა თუ კარტის „კითხვის” ნაცვლად და იმოქმედეთ შესაბამისად.

სიტუაცია: საშუალოფსონებიანი ქეშ-გეიმითამაში ნამდვილი ფულით (და არა სატურნირო ჩიპებით)ა. ფრთხილი-აგრესიული მოთამაშე თოფდამიზნებულიმოთამაშის პოზიცია ბლაინდების მარცხნივ. მოთამაშე, რომელიც პირველი იწყებს ვაჭრობის რაუნდსს პოზიციიდან რეიზს აკეთებს სამ დიდ ბლაინდამდე. თქვენამდე ყველა წვება. თქვენ ბატონიპლასტმასის რგოლი, რომელიც დილერის პოზიციას აჩვენებს. ასევე უწოდებენ პოზიციასაც და თავად მოთამაშესაცს პოზიციიდან ათანაბრებთ ხელის 8♣ 7♣-ით, ბლაინდები წვებიან (თქვენს სტეკში 75 დიდი ბლაინდისავალდებულო ფსონი, რომელსაც დარიგებამდე შედის დილერისგან მარცხნივ მეორე პოზიციაზე მჯდომი მოთამაშე. ასევე უწოდებენ ამ პოზიციასაც და ამ მოთამაშესაც. ეს პოზიცია მოძრაობს საათის ისრის მიმართულებითა). ფლოპზე მოდის K♣ 7 2. მეტოქე 7,5 დიდი ბლაინდისავალდებულო ფსონი, რომელსაც დარიგებამდე შედის დილერისგან მარცხნივ მეორე პოზიციაზე მჯდომი მოთამაშე. ასევე უწოდებენ ამ პოზიციასაც და ამ მოთამაშესაც. ეს პოზიცია მოძრაობს საათის ისრის მიმართულებითს სიდიდის ბანკში 5 დიდ ბლაინდს ჩადის. როგორია თქვენი მოგების შანსი და როგორ უნდა მოიქცეთ? თქვენი შანსებია 2,5:1 (12,5 დიდი ბლაინდისავალდებულო ფსონი, რომელსაც დარიგებამდე შედის დილერისგან მარცხნივ მეორე პოზიციაზე მჯდომი მოთამაშე. ასევე უწოდებენ ამ პოზიციასაც და ამ მოთამაშესაც. ეს პოზიცია მოძრაობს საათის ისრის მიმართულებით 5-თან). ამის შემდეგ მეტი ფსონები თუ აღარ იქნება, თქვენ უნდა დაქოლოთ, თუ თქვენი კარტი მოგებას მოგიტანთ შემთხვევათა 30 პროცენტში ან უფრო ხშირად.

რამდენად ხშირად მოიგებთ: ძველი სტილის მიხედვით (როცა ფიქრობთ, რომ ოპონენტს აქვს A-K ან A-Q), თქვენ მოიგებთ შემთხვევათა 53 პროცენტში ან უფრო ხშირად. დავუშვათ, რომ დროდაუმთავრებელი კომბინაცია, რომელსაც ერთი ან ორი კარტი აკლია, რათა მომგებიან კომბინაციად გადაიქცეს. მაგალითად, K, Q, J, 10 არის სტრეიტ-დრო – სჭირდება ერთი კარტი, ტუზი ან ცხრიანი, რომ სტრეიტი გახდესდადრო მეტოქეს შეიძლება სხვა ძლიერი კარტიც ჰქონდეს, და ამის გათვალისწინებით ეს პროცენტი 50-მდე დავამრგვალოთ. ახალი სტილი (სადაც თქვენ ფიქრობთ, რომ ოპონენტის კარტის დიაპაზონიიმ სავარაუდო კარტის სიმრავლე, რომლითაც მოთამაშე გათამაშებაში შედის კარტების საუკეთესო 15 პროცენტს შეიცავს) გეუბნებათ, რომ ამ დიაპაზონის წინააღმდეგ მოიგებთ შემთხვევათა 47 პროცენტში. მოდით, ეს რიცხვიც დავამრგვალოთ 50-მდე, რადგან მეტოქემ ზოგჯერ შეიძლება ბლეფიბეტისა და რეიზის გამოცხადება იმ კარტით, რომელიც, სავარაუდოდ, საუკეთესო არაა გადაწყვიტოს უფრო სუსტი კარტით. დააკვირდით – ძველი სტილიც და ახალი სტილიც იმას გვეუბნება, რომ შემთხვევათა ნახევარში მოიგებთ.

როგორ უნდა მოიქცეთ? ფსონები რომ აღარ იყოს გასაკეთებელი, ასეთ დროდაუმთავრებელი კომბინაცია, რომელსაც ერთი ან ორი კარტი აკლია, რათა მომგებიან კომბინაციად გადაიქცეს. მაგალითად, K, Q, J, 10 არის სტრეიტ-დრო – სჭირდება ერთი კარტი, ტუზი ან ცხრიანი, რომ სტრეიტი გახდესქოლიმეტოქის ფსონის გათანაბრება ყველაზე სწორი სვლა იქნებოდა. სამწუხაროდ, წინ კიდევ არის ვაჭრობის რაუნდები, რაც იმას ნიშნავს, რომ თქვენ უარყოფითი ნაგულისხმები შანსები გაქვთ. მეტოქე განაგრძობს „სროლას” თავისი საუკეთესო კარტებით და ორიოდე საბლეფო კარტითაც. თქვენი გამოთვლებით, ამის შედეგად გარკვეული რაოდენობის ჩიპებს დაკარგავთ. ვთქვათ, საშუალოდ ეს დანაკარგი იქნება 10-15 დიდი ბლაინდისავალდებულო ფსონი, რომელსაც დარიგებამდე შედის დილერისგან მარცხნივ მეორე პოზიციაზე მჯდომი მოთამაშე. ასევე უწოდებენ ამ პოზიციასაც და ამ მოთამაშესაც. ეს პოზიცია მოძრაობს საათის ისრის მიმართულებით. ახალი სტილი გკარნახობთ, რომ მათემატიკურ გამოთვლებს დაუჯეროთ და დაწვეთ. ამით დიდძალ ეკვიტიკონკრეტულ გათამაშებაში არსებული მოლოდინი, გამოთვლილი ბანკში არსებული ფულისა და მოთამაშის მოგების ალბათობის გამრავლებით. მაგალითად, თუ თქვენი მოგების შანსია 40% და ბაკში დევს $10, თქვენი ეკვიტი არის $4ს კარგავთ, მაგრამ ინარჩუნებთ იმ ეკვიტიკონკრეტულ გათამაშებაში არსებული მოლოდინი, გამოთვლილი ბანკში არსებული ფულისა და მოთამაშის მოგების ალბათობის გამრავლებით. მაგალითად, თუ თქვენი მოგების შანსია 40% და ბაკში დევს $10, თქვენი ეკვიტი არის $4ს, რომელსაც გათამაშების შემდეგ ეტაპებზე დაკარგავდით. ძველი სტილი კი გირჩევთ, „წაიკითხოთ” თქვენი ოპონენტი. თქვენი მიზანია დაქოლვა, როცა მას A-Q აქვს და ვერაფერი ააწყო, და დაწოლაკარტის დაყრა, გათამაშებიდან გასვლა, როცა მას აქვს A-K და ფლოპმა მისი კარტი გააძლიერა.

რეკომენდაცია: ჩემი აზრით, ახალი სტილი უფრო კარგად მუშაობს გადაწყვეტილების მიღების ამ კონკრეტულ მომენტში. კარტების საუკეთესო 15 პროცენტისგან შემდგარი დიაპაზონის გამოყენება უფრო გონივრულია, ვიდრე მეტოქის „დასმა” რამდენიმე კონკრეტულ ხელის კარტზე, თითქმის ყველანაირი მინიშნებების გარეშე იმის შესახებ, თუ რა აქვს სინამდვილეში. ამ შემთხვევაში, ორივე მეთოდი გვეუბნება, რომ შემთხვევათა დაახლოებით ნახევარში მოიგებთ. ახალი სტილი ფოლდიკარტის დაყრა, გათამაშებიდან გასვლასკენ გიბიძგებთ, ძველი – ქოლიმეტოქის ფსონის გათანაბრებასკენ. მე გირჩევთ, ორივე ეს სტილი გააერთიანოთ. თუ წარმოდგენა არა გაქვთ, რა კარტი უჭირავს ოპონენტს, მაშინ ახალ სტილს მიჰყევით და დაწექით. მე ვფიქრობ, მაგიდამაგიდა, ადგილი, სადაც თამაში მიმდინარეობსსთან გამეფებული ატმოსფერო, მეტოქის ფსონების ხასიათი და უნებლიედ დანახულ-აღქმული თელზები იმის საშუალებას მოგცემენ, რომ სწორი გადაწყვეტილება მიიღოთ უფრო ხშირად, ვიდრე შემთხვევათა ნახევარში. თუ ამას შემთხვევათა 60 პროცენტში მოახერხებთ, მაშინ მის გაგრძელების ბეტს უკეთესი კარტით უპასუხებთ შემთხვევათა 60 პროცენტში, უარესი კარტით კი – მხოლოდ 40 პროცენტში. ახლა თქვენ არა მხოლოდ მიმდინარე ბანკიფული ან ჩიპები, რომლებიც მაგიდის ცენტრშია მოთავსებული და რომელთა მოსაგებადაც იბრძვიან მოთამაშეებიეკვიტიკონკრეტულ გათამაშებაში არსებული მოლოდინი, გამოთვლილი ბანკში არსებული ფულისა და მოთამაშის მოგების ალბათობის გამრავლებით. მაგალითად, თუ თქვენი მოგების შანსია 40% და ბაკში დევს $10, თქვენი ეკვიტი არის $4 გაქვთ, არამედ დადებითი ნაგულისხმევი შანსებიც. გათამაშება რომ გაგრძელდება, კიდევ უფრო მეტ ფულს მოიგებთ! დიდი მოთამაშეები, მაგალითად, ფილ აივი და დოილ ბრანსონი, სიტუაციის აღქმის საოცარი უნარის წყალობით სწორ გადაწყვეტილებებს შემთხვევათა დაახლოებით 80 პროცენტში იღებენ საშუალო მოთამაშესთან დაპირისპირების დროდაუმთავრებელი კომბინაცია, რომელსაც ერთი ან ორი კარტი აკლია, რათა მომგებიან კომბინაციად გადაიქცეს. მაგალითად, K, Q, J, 10 არის სტრეიტ-დრო – სჭირდება ერთი კარტი, ტუზი ან ცხრიანი, რომ სტრეიტი გახდესს (ფილ ჰელმუთი თავის სწორ სვლებს „თეთრ მაგიას” უწოდებს).

შეჯამება: როცა გადაწყვეტილების მიღება გიჭირთ, ახალი სტილი (კარტის დიაპაზონები და მათემატიკა) უფრო შედეგიანია, ვიდრე ძველი. ამავე დროდაუმთავრებელი კომბინაცია, რომელსაც ერთი ან ორი კარტი აკლია, რათა მომგებიან კომბინაციად გადაიქცეს. მაგალითად, K, Q, J, 10 არის სტრეიტ-დრო – სჭირდება ერთი კარტი, ტუზი ან ცხრიანი, რომ სტრეიტი გახდესს, სცადეთ ახალ სტილს შეუხამოთ მაგიდის ატმოსფეროს აღქმა, ქვეცნობიერად შემჩნეული თელზები, ფსონების ისტორია. დიდბეტიან (ულიმიტო და პოტ-ლიმიტიან) თამაშებში ერთი საღამოს განმავლობაში ერთ სიტუაციასთან დაკავშირებული სწორი გადაწყვეტილების მიღებას შემთხვევათა 70 პროცენტში, ნაცვლად 50 პროცენტისა, შეუძლია მცირემასშტაბიანი გამარჯვებულიდან დიდ გამარჯვებულად გაქციოთ. ♠

 

იხილეთ ყველა სტატია ჟურნალის ფორმატში